2013. február 13., szerda

Mystic Pizza

Nem vagyok nagy Valentin nap rajongó, de nézegettem az ötleteket ez ügyben és leragadtam annál az ötletnél, amikor is szív alakú pizzát is készíthetünk ajándék gyanánt. Közben gyorsan rákerestem egyik kedvenc szerelmetes filmemre is: Mystic Pizza-ra, Julia Robert első filmjei közül való. A lányok a helyi pizzériában dolgoznak és senki sem tudja az isteni finom pizza titkos receptjét, csak a mamma. Nos én, mammával ellentétben megosztok veletek egy titkos pizza tészta receptet. Szerintem egyszerűen tökéletes! Valentin napra pedig vagy nyújtsd ki a tésztát szív alakúra, de szerintem inkább a megsült pizzából vágj ki egy szív formát és így tálald kedvesednek. ALL YOU NEED'S LOVE!

Épp a sütőben sül a pizza és szépen olvad el a tetején a sajt, a tészta emelkedik, mely végül ropogós csodává válik.

A tészta receptje 4 tepsinyi adagra:

1,5 kg liszt
2 dkg élesztő 
2-4 dkg só
4-6 dkg cukor
kb. 1 liter langyos víz
1 dl olaj

A kb. 1 liter langyos vízből kiveszünk 2 dl-t, majd abba kerül bele a cukor és az élesztő és ebben futtatjuk fel az élesztőt a cukorral. Amikor ez felfutott, akkor öntjük hozzá a liszthez, majd hozzáadjuk a sót és annyi vizet, amennyit a tészta felvesz és egy laza tésztát dagasztunk belőle. Amikor összeállt a tészta, akkor 1 dl olajjal még egyszer lazán átdagasztjuk. A kész tésztát meleg helyen hagyjuk megkelni. Ha megkelt 4 cipóra osztjuk. 1 cipót egy nagy tepsi formájára kinyújtjuk (én sütőpapírt teszek a tepsibe a tészta alá, így kevesebbet kell majd mosogatni). A többi cipót ha nem használjuk fel, vagy lefagyasztjuk vagy másnapig hűtőben tároljuk. Ne csodálkozzunk, a hűtőben még kelni fog a tészta tovább. A mélyhűtőből is bármikor elővehetjük a tésztákat. Szigorúan szobahőmérsékleten vagy hűtőben olvasszuk fel, semmi esetre sem mikróhullámú sütőben! A mélyhűtőből elővett tészta azért már nem olyan, mint frissen elkészített társa. 

És hogy ki, mit tesz rá, milyen topicot, már csak rajta áll. Én készítek egy paradicsomos alapot paradicsompüré, fűszerek (só, bors, bazsalikom vagy oregano), pici ketchup és olaj hozzáadásával. Ezt a tésztára kenem, majd megrakom mindenféle jóval (kukorica, sonka, kolbász, hagyma, ananász, erős paprika -paradicsom nekem nem vált be, mert elázik rajta-, tényleg ami szem, s szájnak ingere) és a végén jó sok sajtot reszelek rá a reszelő legnagyobb lyukán, majd az egész pizza tetejét óvatosan és picit meglocsolom olajjal, hogy szaftos legyen és ne száradjon ki. Valószínűleg az olívaolaj erre a célra a legmegfelelőbb, de én simával készítem, így is nagyon finom. 

Sütés: kb. 200-220 fokon 20-30 perc. Vigyázzunk, ne égessük oda, mert akkor a tészta kiszárad!

És máris jön hozzá a Mystic Pizza filmből egy kis bemutató: